Kalkulator CPM

Kalkulator eCPM — bezpłatny internetowy kalkulator efektywnego CPM

Wprowadź łączne zarobki i wyświetlenia reklam, aby natychmiast obliczyć eCPM. Mierz skuteczność monetyzacji reklam, porównuj sieci reklamowe i optymalizuj przychody.

Czym jest Kalkulator eCPM?

eCPM oznacza efektywny koszt na milion. Mierzy, ile przychodów zarabia wydawca na każde 1000 wyświetleń reklam, niezależnie od zastosowanego modelu cenowego.

W przeciwieństwie do CPM (który jest kosztem reklamodawcy), eCPM jest miernikiem przychodów wydawcy. Normalizuje zarobki z kampanii CPC, CPA i CPM w jedną porównywalną liczbę. Kalkulator eCPM pomaga wydawcom natychmiastowo ocenić skuteczność reklam.

Wydawcy korzystają z eCPM, aby porównywać sieci reklamowe, optymalizować miejsca docelowe reklam i maksymalizować przychody. Wyższy eCPM oznacza więcej pieniędzy zarobionych na wyświetleniu – złoty standard w zarabianiu na reklamach.

Zarobki z reklam Całkowite uzyskane przychody
Wrażenia Reklamy wyświetlane użytkownikom
eCPM Przychód na 1 tys. wyświetleń

Formuła Kalkulator eCPM

Wzór na eCPM: podziel łączne zarobki z reklam przez łączną liczbę wyświetleń, a następnie pomnóż przez 1000. Daje to przychód uzyskany za 1000 wyświetleń. Skorzystaj z placu zabaw poniżej, aby zobaczyć go w akcji.

eCPM = (całkowite zarobki ÷ wyświetlenia) × 1000

Plac zabaw z formułą eCPM

$500
$10 $10,000
100,000
1K 1M
ecpm.formula.pg.cpm $5.00 na 1000 wyświetleń

$500 ÷ 100,000 = 0.005 × 1,000 = $5.00

Jak obliczyć eCPM — krok po kroku

Follow these steps to calculate eCPM for your website, app, or ad network. Działa w każdym modelu monetyzacji – CPC, CPA lub CPM.

1

Znajdź swoje całkowite zarobki z reklam

Sprawdź w panelu sieci reklamowej łączne przychody uzyskane w danym okresie. Uwzględnij wszystkie formaty reklam (display, wideo, natywne).

Przykład

Twoje konto AdSense zarobiło w tym miesiącu 450 USD.

2

Policz łączną liczbę wyświetleń

Uzyskaj łączną liczbę wyświetleń reklam w tym samym okresie z panelu reklam.

Przykład

W tym miesiącu Twoja witryna wyświetliła 150 000 reklam.

3

Zastosuj formułę eCPM

Podziel zarobki przez wyświetlenia, a następnie pomnóż przez 1000, aby otrzymać eCPM.

Przykład

450 USD ÷ 150 000 × 1000 = 3,00 USD eCPM

4

Porównuj i optymalizuj

Porównaj eCPM w różnych miejscach docelowych reklam, stronach i sieciach reklamowych. Przenieś ruch do miejsc docelowych o wyższym eCPM, aby uzyskać większe przychody.

Przykład

eCPM na poziomie 3,00 USD na reklamy na pasku bocznym w porównaniu z eCPM na poziomie 8,00 USD na reklamy w treści — przenieś zasoby reklamowe w stronę miejsc docelowych w treści.

Frequently Asked Questions

Jak obliczyć eCPM?
Podziel całkowite zarobki z reklam przez łączną liczbę wyświetleń, a następnie pomnóż przez 1000. Na przykład 300 USD zarobków ze 100 000 wyświetleń = 3,00 USD eCPM.
Jaka jest różnica między CPM a eCPM?
CPM to koszt reklamodawcy za 1000 wyświetleń. eCPM is the publisher's revenue per 1,000 impressions. eCPM może obejmować zarobki z kampanii CPC i CPA znormalizowane do 1000.
Co to jest dobry eCPM?
Różni się w zależności od niszy. Witryny finansowe i technologiczne wykazują eCPM w wysokości 10–30 USD i więcej. Witryny rozrywkowe kosztują od 2 do 8 dolarów. Aplikacje mobilne kosztują średnio 1–10 USD w zależności od formatu i regionu.
Jak zwiększyć eCPM?
Korzystaj z określania stawek w nagłówku, optymalizuj rozmieszczenie i rozmiary reklam, zwiększ jakość treści dla lepiej płacących reklamodawców, testuj reklamy wideo (wyższy eCPM) i ograniczaj niewypełnione wyświetlenia.
Czy eCPM zależy od formatu reklamy?
Tak. Reklamy wideo mają zazwyczaj 3–5 razy wyższy eCPM niż banery displayowe. Reklamy natywne plasują się pomiędzy. Reklamy pełnoekranowe i reklamy z nagrodą na urządzeniach mobilnych również generują premium eCPM.
Czy eCPM może być wyższy niż CPM?
Tak, jeśli kampanie CPC lub CPA generują większy przychód na 1000 wyświetleń niż stawka CPM. Dzieje się tak, gdy współczynniki klikalności lub konwersji są wysokie.

Darmowe kalkulatory marketingowe

Zapoznaj się z naszym pakietem bezpłatnych kalkulatorów online dla marketerów cyfrowych. Każde narzędzie ma na celu pomóc Ci mierzyć, porównywać i optymalizować kampanie reklamowe.